Így járunk utána annak, hogy egy termék valóban Cruelty-Free

Lantos Brigitta / 2020.10.05.

Gondoltam hasznos írnom egy cikket arról, amiben tisztázódnak azok a gondolatok, hogy pontosan milyen kérdéseket teszünk fel a potenciális cruelty-free cégeknek, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy valóban nem tesztelik a termékeiket állatokon és semmilyen körülmények között nem használnak fel olyan összetevőt, amellyel a cruelty-free megnevezés hitelét vesztené.

Már írtam egy bejegyzést arról, hogy pontosan mit jelent a cruelty-free, vagyis állatkísérlet-mentes kifejezés. Ebben a cikkben még arról is olvashatsz, hogy sajnos nincsen pontos, törvény által meghatározott előírás arra, hogy mely márkákat sorolhatjuk az állatkísérlet-mentes márkák csoportjába.

Éppen ezért tartottuk fontosnak a cruelty-free életmód oldalunk létrehozását, hogy segítsen eligazodni neked abban, hogy ne sikerüljön sok márkának a téves és félrevezető reklámjaival megtéveszteni téged.

Szóval milyen kérdéseket teszünk fel a potenciális cégeknek, akiket le szeretnénk ellenőrizni, hogy termékeiket valóban nem tesztelték állatokon?

Milyen kérdést tegyünk fel, hogy biztosan cruelty-free egy termék?

A bűvös 5 kérdés:

  • Tesztelnek állatokon a termékek előállításának bármely szakaszában?
  • Tesztelnek bármely összetevőt állatokon a termékek előállítása során?
  • Beszállítójuk teszteli az összetevőket állatokon? - egyes vállalatok még mindig együttműködnek az állatokon tesztelő beszállítókkal.
  • Teszteli-e harmadik fél a termékeiket állatokon?
  • Tesztelnek/tesztelnének-e állatokon, ha azt törvény előírja? (Amennyiben mondjuk Kínában, vagy bármely olyan országban terjeszkednek, vagy szeretnének terjeszkedni a jövőben, ahol a tesztelés kötelező)

Extra kérdések:

  • Van anyavállalatuk, amennyiben van, melyik cég az? Ők tesztelnek állatokon?

Több esetben is előfordul, hogy egy olyan márkának, amely nem tesztel állatokon, van egy anyavállalata, amely végez állatokon kísérleteket.

Pédák:

A Maybelline anyavállalata a L'oréal. Itt mindkét cég NEM Cruelty-Free, mivel Kínába is értékesítenek termékeket, ezzel támogatva sz állatokon való tesztelést.

A Smashbox anyavállalata az Estée Lauder. Itt a Smashbox márka Cruelty-Free, viszont az anyavállalata NEM Cruetly-Free.

Sokan úgy vannak vele, ha a egy nagy vállalat CF vonalát támogatják csak, akkor majd a cég rájön arra, hogy át kell állniuk a jövőben a teljesen állatkísérlet-mentes termékek forgalmazására. Viszont akadnak sokan olyanok is, akik egyálatlán nem vásárolnak olyan termékeket, amely egy "gonosz" vállalattal működik együtt.

Mindenki eldönti azt, hogy elfogadja-e azt, ha egy márka anyavállalata tesztel állatokon, vagy pedig ezek az anyavállalatok már kizáró tényezők arra, hogy megvásárolja azt a bizonyos terméket - mondjuk a Smashbox márka termékeit.

Vegán és Cruelty-Free termékek
  • Minden termékük Vegán?

Mindenképp az a legjobb megoldás, ha 100% cruelty-free készítményt szeretnénk vásárolni.

Szóval annak is utánajárunk, hogy tartalmaz-e a termék állati eredetű összetevőket, vagyis vegán-e. Amennyiben igen a válasz, a cruelty-free listánkon ezt egy csillaggal jelöljük.

Mivel nem minden vegán termék kegyetlenség-mentes és ez fordítva is így van, a Vegán vs. Cruelty-free kozmetikumok cikkemben tájékozódhatsz erről bővebben.

Írd meg nekünk!

sminkpaletta

Nagyon örülünk annak, hogy egyre több cég/kisebb manufaktúra áll át a kegyetlenség-mentes sminktermékek előállítására.

Amennyiben szeretnéd a saját, vagy más cég CF márkáját ajánlani, kérlek küldj emailt a brigi@crueltyfree.hu email címre és ha megfelel minden kritériumnak a márka, felrakjuk őket Cruelty-Free Márkalistánkra.

Ugyanerre a címre írhatsz, ha bármilyen észrevételed van a márkalistánkkal kapcsolatban.

Sajnos alapjában véve az MLM-társaságok etikátlan üzleti modellen alapulnak, ezért úgy döntöttünk, hogy egyetlen MLM márkát se veszünk fel a CF márkalistára (pl. Avon, Amway, Oriflame, Nu Skin, stb).

Amikor Magyar manufaktúrákat kérdezek, néhányszor felmerül az, hogy Magyarországon már 2013 óta be van tiltva az állatokon való tesztelés. Ez bizony nagyon szuper és csodás hír, viszont amenniyben már egy harmadik fél, anyavállalat, vagy beszállító tesztel, akkor már más a képlet. Pont ezért kell ezekkel a kérdésekkel körbejárni a márka minden tevékenységét, illetve hogy milyen kapcsolatokkal rendelkezik, mely országokba értékesíti termékeit.

Ha többet szeretnél olvasni a szuper 2013-as Európai Uninós rendeletről, hogy többé nem lehet állatokon tesztelni, akkor nézz bele az Állatkísérletek a Szépségiparban cikkünkbe. Jó olvasást! 🙂

Az állatokon végzett kísérletek kegyetlenek, megbízhatatlanok és veszélyesek!

Oszd meg a cikket barátaidal, ismerőseiddel, hiszen etikus fogyasztóként nagy változásokat érhetünk el és állatok milliói menekülhetnek meg!

cruelty-free márkalista

TALÁLD MEG KEDVENC CF MÁRKÁD