Amennyiben te is a tudatos vásárlók táborát gyarapítod, akik szívükön viselik az állatok jogait és globálisan véget szeretnének vetni a laboratóriumi állatokon végzett kísérleteknek, a legjobb helyen jársz. Itt megtalálhatod az összes információt, amely segítségével biztos forrásból tudsz cruelty-free és vegán termékeket vásárolni.
Sok szervezet különös figyelmet fordít arra, hogy segítsenek nekünk abban, hogy a cruelty-free termékeket minél egyszerűbben különböztessük meg az állatokon tesztelt árucikkektől. Szerencsére már minél több terméken meg lehet találni a CF és Vegán minősítő logókat és feliratokat, amivel biztosra mehetünk, hogy erőszakmentesen zajlott le a termékfejlesztés minden szakasza egy adott terméken.
Minden állatvédő szervezet más logóval rendelkezik, ezeket a hasznos szimbólumokat szeretném bemutatni neked, melyek ismeretével könnyebben tájékozódhatsz vásárláskor.
Mely logókban bízhatunk?
Három csoportra osztottam a minősítéseket:
- Állatvédő szervezetek
- Vegetáriánus és Vegán kozmetikát támogató szervezetek
- Organikus és Natúrkozmetikát támogató szervezetek
1. csoport - Állatvédő szervezetek
Leaping Bunny

A CCIC (Coalition for Consumer Information on Cosmetics) Leaping Bunny Program által kiadott minősítés az egyik leghitelesebb. Ha megtalálod az ugró nyuszit a terméken, nincs kétség afelől, hogy CF terméket tartasz a kezedben.
Azok a termékek, amelyek ezzel a logóval vannak ellátva, egy olyan szimbólummal büszkélkedhetnek, amely garantálja a fogyasztók számára, hogy a cégek és beszállítói egyáltalán nem tesztelnek állatokon a termékgyártás sokán. Ezeknek a termékeknek évente a legszigorúbb kegyetlenség-mentes felülvizsgálatokon kell átesniük.
Bármely cég engedélyeztetheti a logót egyszeri jóváhagyási díj fejében. Ezek után ígéretet kell tenniük arra, hogy egy rögzített határidő után nem végeznek vagy nem rendelnek állatkísérleteket és nem használnak olyan összetevőt vagy készítményt, amelyet teszteltek állatokon.
A Leaping Bunny program csak a termék előállításánál alkalmazott folyamat állatkísérlet-mentességét igazolja, azt például nem, hogy vegán-e a termék. Szerencsére sok ugró nyuszi logóval rendelkező vállalat elkötelezett a natúr és vegán termékek gyártásában, így egyszerű vegán és egyben erőszakmentes termékekre lelni ezzel a szimbólummal.
PETA Minősítés
Új logók

Régi logók

A régi-és új logók ugyanazt az értékrendet képviselik, sok terméken láthatjuk még a régi változatot
A legnagyobb szervezet a "People for the Ethical Treatment of Animals" (PETA), amely az állatok jogaiért kampányol.
Ez a közösség szerencsére nagyon ismert, valószínű, hogy te is hallottál róluk, vagy esetleg már te is tagja vagy a 6,5 millió fős táborának. Széles körben foglalkoznak az állatok jogaival.
Négy ágazatra fókuszálnak, ahol az állatok etikai értékeit védik: laboratóriumok, élelmiszeripar, ruházati kereskedelem és a szórakoztatóipar. Kiemelten foglalkoznak a rágcsálókkal és a felelős állattartás témájával is.
Sokat köszönhetünk ennek a szervezetnek, mivel munkájuk során nemcsak a társadalom vált humánusabbá az állatokhoz, hanem az állatok értékelése és etikai értékei is megváltoztak.
A PETA cruelty-free programja a “beauty without bunnies”, ahol több, mint 3800 cég termékei találhatóak.
Ennél a szervezetnél a biztosíték az, hogy a kegyetlenségmentes listájukon szereplő cégek aláírták a PETA megbízhatósági nyilatkozatát, vagy olyan nyilatkozatot nyújtottak be, amely igazolja, hogy sem az összetevők, sem összetevők beszállítói nem végeznek el, nem fizetnek meg vagy fizetnek az állatokra vonatkozó összetevők, készítmények vagy késztermékek teszteléséért.
Náluk is könnyen hozzá lehet jutnia bármely cégnek egyszeri díj befizetése után a CF logóhoz, illetve ha vegán is a termék, elérhető náluk a "Cruelty-Free és Vegan" logó változat is. Ezek a szimbólumok bármely színkombinációban feltűnhetnek a termékeken, így a CF cégek csodásan be tudják olvasztani a logót a termék arculatába.
Choose Cruelty-Free “Not Tested on Animals”

A “Not Tested on Animals” logót egy nonprofit ausztrál cég kitartó munkája által találhatod meg a CF termékeken. Céljuk az, hogy olyan erőforrásokat és információkat juttassanak a vásárlóknak, amelyek segítenek a döntésük meghozatalában (logók).
A nyúl embléma egyaránt a Select Cruelty Free Ltd védjegye és egy olyan művészi munka, amelyben szerződési jog fel van tartva.
A logó megszerzése náluk is nagyon egyszerű, egy többszintű díjrendszerük van, amely a vállalat bruttó éves árbevételén alapul. A CCF-akkreditáció az egész vállalatra vonatkozik, nem pedig az egyes termékekre és / vagy márkákra. A jóváhagyott cégeknek időközönként át kell esniük ellenőrzéseken, ha ezt megtagadják, automatikusan törlésre kerülnek a rendszerben.
Olyan vállalatok is igényelhetik a logót, amelyek használnak állati eredrtű összetevőket is.
Ezekre a címkékre pályázhatnak a cégek:
V Minden termék használható vegánoknak.
SV Néhány termék használható vegánoknak - ellenőrizni kell a címkét
VT Vegetáriánus és méhviasz, lanolin, méz, tej, tojás és / vagy kazeint tartalmazhat. Nem vegán termék.
BP Megfelel a nem állatkísérletekre vonatkozó szabálynak, de egyes termékek állati összetevőket vagy elpusztult rovarokat tartalmaznak.
CPOF tanúsított pálmaolaj mentes a Palm Oil Free Certification akkreditációs programtól
IHTK - állatkísérlet mentes kozmetikumok
Egy német egyesület is összefogott az állatkísérlet-mentességért, az ő logójukkal istalálkozhatsz, ha olyan termékek között keresgélsz , amiket erőszakmentesen gyártottak le.
Ennél a szervezetnél is nyilatkozatot kell tennie a cégeknek, hogy az IHTK által meghozott kritériumoknak megfelelnek és semmilyen formában nem használnak még olyan nyersanyagokat sem, amiket állatokon teszteltek, nem teszteltetik termékeiket semelyik országban sem.

2. csoport - Vegetáriánus és vegán kozmetikát támogató szervezetek
Fontos megjegyezni, hogy a szervezetek nem cégeknek adják a vegán minősítéseket, hanem bizonyos termékeknek, amelyek szigorú ellenőrzés alatt esnek át ezzel igazolva, hogy nem tartalmaz állati eredetű összetevőket a termék, illetve nem tesztelték állatokon.
Ha maga a cég, beszállító, vagy anyavállalata tesztelnek állatokon, illetve olyan termékeket is értékesít, amely állati eredetű összetevőket tartalmaz, attól még kérhet a vállalat vegán minősítést azokra a bizonyos termékeire, amelyekre valóban nem tartalmaznak állati összetevőket.
Vegetarian Society

A Vegetarian Society által jóváhagyott vegetáriánus és vegán védjegyek könnyen felismerhető vizuális jelzők, amelyek biztosítják a fogyasztókat arról, hogy vegetáriánus/vegán terméket tart a kezében. Ez a szervezet nem csak az élelmiszertermékekre ad védjegyet : ételek, italok, alkoholos italok, kozmetikai és szépségápolási termékek, háztartási és tisztítószerek, egészségügyi termékek, kisbabák, éttermek, kocsmák és még sok más ágazatban lévő termékeken láthatod logójukat.
Ez a csoport is kétféle minősítést ad, szerencsére mindkét esetben állatkísérletmentes termékeket engedélyznek.
Vegetáriánus
- vágóhídról keletkező összetevőktől mentes
- csak szabadtartású tojást használnak
- a gyártás során nincs keresztfertőzés
- GMO-mentes
- állatkísérlet mentes
Vegán
- állati eredetű összetevőktől mentes
- a gyártás során nincs keresztfertőzés
- GMO-mentes
- állatkísérlet mentes
The Vegan Society

A vegán közösség napraforgói az ételek, italok, szépségápolási termékek, piperecikkek és tisztítószereken találhatóak.
A Vegán Társaság 1944-ben alkotta meg a „vegán” szót, és logója egy jól megalapozott és tiszteletben tartott szimbólum, amely bizalmat ad a vásárlóknak a termékek vásárlásakor.
Védjegyünk Európában, USA-ban, Kanadában, Ausztráliában és Indiában van bejegyezve és világszerte több, mint 30.000 termékre használják.
A termék gyártása és / vagy fejlesztése, és adott esetben annak összetevői nem tartalmazhatnak semmilyen állati terméket, mellékterméket vagy származékot, illetve a termék fejlesztése vagy gyártása során nem tesztelhetnek állatokon.
Certified Vegan
A Certified Vegan logó a nonprofit Vegan Awareness Foundation szervezet által van bejegyezve, amely a veganizmusról és a vegánbarát vállalkozások támogatásával foglalkozik.
A Certified Vegan Logo jelenleg több mint 900 vállalat által gyártott termékek több ezer termékén van jelen. A vegán védjeggyel ellátott termékek nem tartalmaznak állati eredetű termékeket, vagy melléktermékeket és persze állatokon nem tesztelt termékekre adják a logójukat.

A hitelesített logó segítik a vegánokat és tudatos vásárlókat abban, hogy vásárlás közben idejük nagy részét ne a termékek összetevőinek olvasgatása tegye ki.
VEGANOK

A VEGANOK egy olasz etikai szervezet, amely több mint 1000 vállalat, szolgáltatás és tízezer termék tanúsításával büszkélkedhet a világ minden tájáról.
Minősitett termékeik 100%-ban vegánok, nem tartalmaznak semmilyen állati eredetű összetevőt, illetve ők is nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy csak olyan termékek viselhetik védjegyüket, amelyeket nem teszteltek állatokon.
EVE Vegan
Az EVE társaság egy tanúsító szerv a vegán termékek ellenőrzésére és címkézésére. Sok iparágra terjed ki a hatáskörük, minősíthetnek kozmetikai termékeket, ételeket, ruhákat, tisztitó eszközöket, különböző szolgáltatásokat (éttermek, catering, tetováló szalon, stb.).
Ez a vegán logó garantálja, hogy a készterméket és az összetevőket nem tesztelték állatokon és figyelnek arra, hogy ne exportáljanak a cégek olyan országba, ahol az állattesztelést igénylik.

3. csoport - Organikus és Natúrkozmetikát támogató szervezetek
A Natúr kozmetikumokat előállító cégek is kiemelkedő figyelmet fordítanak arra, hogy a termékek összetevői, illetve a késztermék ne legyenek állatokon tesztelve, nem beszélve arról, hogy a termékek hozzávalói és csomagolásai természetkímélőek.
Figyelmet kell fordítani arra, hogy nem minden Bio és Natúr kozmetikai cég támogatja az állatkísérletmentes elveket.
Az alábbiakban megtalálhatod azokat a natúrkozmetikai szimbólumokat, amelyek biztos forrásból állatkísérlet-mentes termékeket támogatnak.
Natrue

A Natrue missziója, hogy világszerte támogassa és népszerűsítse a natúr és organikus kozmetikai termékeket.
A Natrue cég, a fogyasztók és a gyártók igényeit és vásárlási szokásait figyelembe véve döntött úgy 2008-ban, hogy saját nemzetközi kezdeményezést indítanak a NATRUE címkézéssel. 2015-re már 4300 termék büszkélkedhetett ezzel a logóval.
A NaTrue minősítés három fokozatot különböztet meg, a natúr-, a biokozmetikumok kategóriáját, valamint natúr termékekeket bio összetevővel. Kritériumaik között szerepel az állatkísérlet-mentesség is (mind a három fokozatban). A natrue végső célja az állatkísérletek globális megszűntetése, ezért érdemes támogatni ezt a kezdeményezést is.
BDIH - Bundesverband Deutscher Industrie-und Handelsunternehmen
A Mannheimben található német nonprofit egyesület sok termékfajtára rakhatja az emblémáját:
-Kozmetikumok és természetes kozmetikumok
-Étrend-kiegészítők
-Gyógyszeres készítmények
-Orvosi eszközök
Fő céljuk az, hogy segítsenek a fogyasztók számára úgy természetes kozmetikumokhoz hozzájutni, ami megfelel az elvárásaiknak és könnyen felismerhető. Már több, mint 2000 termék gyártási módszerét és összetételét vizsgálták meg.

ICEA

Az ICEA a legnagyobb olasz környezeti és etikai minősítő szervezet. Célja a biogazdálkodás elősegítése és a fenntartható fejlődés biztosítása.
A vegán és vegetáriánus termékekre való tanúsítványt a LAV Lega antivivisezione (Anti-vivisection Association) együttműködésével fejlesztették ki, amely néhány éve támogatja a 100% -os növényfogyasztást támogató tájékoztató kampányt. A kezdetektől fogva nagy hangsúlyt kapott az „organikus” és a „vegán” kombinációja.
A vegetáriánus termékek esetében például a tejen, tojáson és mézen alapuló összetevőknek organikusnak kell lenniük, vagy olyan gazdaságokból kell származnia, amelyek tiszteletben tartják az állatjólétet és GMO-k nélkül etetik őket.
Az ICEA és LAV szervezet ellenőrzi azokat a vállalatokat is, amelyek úgy döntöttek, hogy egy bizonyos időpont után állatokon nem tesztelnek, így a cruelty-free vonalat is képviselik.
Az ICEA ma már 200 vállalatot és mintegy 4000 terméket ellenőriz a kozmetikai, ökológiai és organikus szektorokban.
COSMOS MINŐSÍTŐ RENDSZER (COSMetics Organic Standard)

A 2010-ben megalapított COSMOS szabványrendszer fő célja, hogy a fogyasztók bízzanak a naturális és organikus termékekben.
Úgy jött létre, hogy összefogott több, minősítéssel foglalkozó szervezet, mint például a fentebb említett BDIH és ICEA olyan partnerekkel együtt, mint az EcoCert, Soil Association, CosmeBio és létrehozták a COSMOS márkát, amely az első - nemzetközileg elfogadott - natúr és organikus kozmetikumokat ellenőrző szervezet.
Kritériája magába foglalja azt is, hogy a kozmetikai termékeket és összetevőket a gyártó, vagy harmadik fél nem tesztelheti állatokon. A 2018-ban kiadott cosmos -standard viszont azt is tartalmazza, hogy ha törvénybe van foglalva az, hogy állatokon kell kísérletezni - Kína, akkor az kivételnek számít.
A COSMOS szervezetnek nincs logója, a fentebb említett minősítő szervek logója alá írják oda a COSMOS Natural, vagy COSMOS Organic kifejezéseket.
Most, hogy elolvastad a cruelty-free logó útmutatót, eldöntheted, hogy melyik terméket/szervezetet támogatod vásárlásaid során.
Remélem, hogy segíthettem abban, hogy egyszerűbben menjen a cruelty-free termékek beszerzése.
Oszd meg a cikket barátaidal, ismerőseiddel, hiszen etikus fogyasztóként nagy változásokat érhetünk el és állatok milliói menekülhetnek meg!

NÉZD MEG CRUELTY-FREE LISTÁNKAT